Oniki’nin yapay zeka destekli yenilikçi konsepti ile hayata geçirdiği E-Ticaret ve E-İhracat konferansı Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) Liderliği’nde, Sovos ve İdeasoft ana sponsorluğunda Antalya Ramada Plaza’da yoğun bir katılımla gerçekleşti.
E-Ticaret ve E-İhracat Ekosistemi Buluştu
Oniki’nin Antalya ve çevre illerdeki e-ticaret ve e-ihracat ekosisteminin önemli paydaşlarını bir araya getirdiği etkinlikte, yapay zeka aracılığıyla çözüm arayan ve çözüm sunun tarafların bire bir bir araya getirilmesi ile çok değerli iş birlikleri doğdu.
Sektöre Dair Önemli Bilgileri Paylaşıldı
Etkinlikte, sektörün birbirinden değerli isimleri konuşmalarını yaptılar. ATSO Başkanı Ali Bahar açılış konuşmasında, Antalya’nın özellikle pandemi sürecinde aldığı nitelikli göç ile Türkiye’nin e-ticaret ve e-ihracatı açısından şu an için yüzde 3,5’luk bir potansiyeli barındırdığını söyledi. Bahar, bu oranın çok daha fazla artmasını beklediklerini belirtti, Antalya Ticaret ve Sanayi Odası ve diğer kurumların bu alanda desteklerini arttırmalarının öneminden bahsederek konuşmasını tamamladı.
ANSİAD Yönetim Kurulu Başkanı Akın Akıncı, pandemi sürecinin içinde bulunduğumuz dijital çağın avantajlarından faydalanmak konusunda bizleri 5-6 sene ileriye götürdüğünü aktardı. Akıncı, e-ticaretin coğrafi kısıtlamaları ortadan kaldırdığının altını çizdi. Bu alandaki potansiyeli değerlendirmek, sürdürülebilirliği sağlamak için devlet anlayışı, kamu - özel sektör işbirliklerinin ve yapılacak düzenlemelerin önemini vurguladı.
BAKSİFED Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Mustafa Cengiz; “Oniki’nin sunduğu çözüm bulunduğumuz konfederasyonun temel gayesi ile birebir örtüşmektedir” dedi. Cengiz, salonda bulunan hazirunun deniz yıldızı hikayesinde olduğu gibi önce kendilerini sonra ekosistemi değiştireceklerine gönülden inandığını söyleyerek sözlerine son verdi.
Antalya Teknokent Genel Müdürü Dr. İbrahim Yavuz, “içinde bulunduğumuz Oniki platformu bugüne kadar gördüğüm, yaşadığım en farklı ve en verimli deneyimi sunuyor” dedi ve Teknokent olarak bu platformun avantajlarını kullanmaya devam edeceklerini belirtti.
TOBB Antalya Kadın Girişimciler Kurulu Başkanı ve TOBB Kadın Girişimciler Kurulu Batı Akdeniz Bölge Temsilcisi Serap Kocaoğlu, “e-ticaret ve e-ihracat somut olarak yaşamıyorken pandemi dijitalleşmeyi birçok farklı alanda bir anda hayatımıza soktu ve böylece mesafeleri ortadan kaldıran bir kavram getirdi, uzakları yakın etti, tek tık ile milyonlara ulaşma imkanı sundu” dedi. Bu rüzgarı arkamıza alıp bu itici gücün içinde olmalıyız diyerek konuşmasını tamamladı.
Sovos Türkiye Ülke Müdürü Elçim Sirek, konuşmasında Gartner 2020 raporunda yer alan “işlerinde dijital dönüşüm açısından olgun bir seviyeye gelmeyen şirketlerin yüzde 64’ü ya küçülecek ya yok olacak” söylemine yer verdi. Sovos Türkiye Kıdemli Satış Direktörü Ali Bulut, e-dönüşüm ve vergi düzenlemeleri alanında sundukları çözümleri detaylandırdı.
İdeasoft Satış Direktörü Zekeriya Ateş ise yeni kurulan bir e-ticaret sitesinin İdeasoft gibi bir ekosistemde yer almasının avantajlarını anlattı, sitelerin organik trafiğini artırmalarının ve görünür olmalarının öneminin altını çizdi.
8.500 Üzeri İşbirliği Odaklı Görüşme
Oniki’nin E-Ticaret ve E-İhracat dikeyindeki hibrit konSferans serisinin altıncı ayağına 400’ü fiziksel olmak üzere 800’ün üzerinde katılım oldu. Gerek fiziksel gerek çevrimiçi yapılan B2B eşleşme seansları ile dünyanın dört bir yanından katılımcılar ile 8.500’ün üzerinde katma değerli işbirliği odaklı görüşme yapıldı. Katılımcılar, daha önce katıldıkları konferanslarda böyle bir deneyimi yaşamadıklarını ve sektörün bu tarz etkinliklere ihtiyacı olduğunu dile getirdiler.
2023 Türkiye Roadshow’un Bir Sonraki Ayağı Ankara Olacak
Oniki’nin E-Ticaret ve E-İhracat dikeyindeki etkinlik serisinin 2023 yılı üçüncü durağı 22 Mart’ta Ankara’da olacak. Biletlerin oniki.net adresi üzerinden satışa çıktığı etkinlik için şimdiden yoğun bir talep oluştu.